Onsdag 18 december


Nu börjar jag känna doften av choklad, det måste vara från Gefle Chocolaterie, glögg med chokladsmak och smaskiga praliner. Mmmm, älskar choklad! Jag skulle kunna äta hur mycket som helst av sådana godsaker. Vem kan motstå choklad? Undrar hur jag skulle se ut i choklad och vilken smak skulle jag finnas i? Vad tycker ni? Har ni någon favoritsmak?

Jag funderar på hur julstämningen speglas i allas glada ansikten. Folk verkar ha fullt upp och bråttom men det är roliga saker man gör. Det är så mycket man kan göra kring jul. Har ni redan planerat in alla spännande aktiviteter för ledigheten? Här kan ni hitta lite tips: Julaktiviteter

Förresten, vart tog snön vägen? I år är det 15 år sedan det var snökaos här i Gävle. Jag kommer ihåg att det kom så mycket snö då, nästan 1,5 meter! Många kallade det oväder men jag var lycklig. Jag vet att det finns en film om snökaoset, har ni sett den?

Ha en härlig kväll allihopa!





I am starting to feel the fragrance of chocolate, it must be from Gefle Chocolatarie, glögg with chocolate flavour and tastefull pralines. Mmmm, I love chocolate! I could eat as many as it takes of those yummy things. Who can refuse chocolate? I wonder how I would look like as a chocolate one and what kind of taste I would have? What do you think? Do you have any favorite taste?

I am thinking about how fast the Christmas spririt is spreading around here. People have so much to do and are in a hurry but they seem to enjoy it. We have so many interesting things happening around Christmas. Have you already planned all the activities for your vinter vacation? You can get som ideas here: Christmas events

By the way, where did snow go? This year is 15 years since the famous snowstorm happened in Gävle. I remember that it came så much snow then, almost 1,5 meter! Many called it chaos but I was happy. I know that they have made a movie about it, have you seen it?

Have a wonderful night my friends!

1 kommentar:

  1. En God Jul-hälsning till dig bocken från Patent- och registreringsverket!
    http://prvbloggen.se/2013/12/18/flamsig-gavlebock-packad-av-mackmyra/

    SvaraRadera