Söndag 8 december




God kväll kära vänner!

Idag har det varit mitt favorit väder, frost och snö! Och tänk att ni, som ser mig via webbkameran från andra sidan av världen, som Australien eller Bali, inte har en snöflinga där. Hoppas att alla ni kan komma någon gång till Sverige och uppleva vinter i sin helhet! Åka skidor, slalom, skridskor och för de minsta pulka. Man kan göra så mycket här den här tiden på året! Alla borde gilla vintern, tycker jag och min lille brorsa håller med :)

Jag har idag sett några som hade pins på sina jackor "I love Bocken". Det var så härligt att se att mina skyddsänglar från Rädda Bocken är här även i år och sprider sin kampanj på att skydda mig sedan min invigning. De har delat ut sina pins till alla som vill vara med, jag vet att mitt gäng blir bara större!

Har ni känt pepparkaksdoften idag? Det var mina grannar Länsmuseet Gävleborg som visade upp ett gigantiskt pepparkaksslott för alla sina gäster. Även om det inte blev en pepparkaksbock i år heller så är jag imponerad av ett sådant konstverk i julens anda! Glöm inte att kika in där, huset står i några veckor till har jag hört.

Det är en händelserik vecka som väntar med en massa fin julmusik och Lucia så hoppas att ni laddar upp ordentligt nu. Kör försiktigt ni som inte är hemma än!




Good evening my friends!

Today it has been my favorite weather, frost and snow! And imagine that those friends who watch me via webcam from another side of the world like Australia or Bali, have not even one snowflake there. Hope that many can come to Sweden some day and experience winter to the fullest! Go slalom, skiing, skating. You can do so much this time of year! Everyone should like winter, that's what I think anyway and my Little brother agrees :)

I have seen some guys today who had those pin "I love The Goat". It was so nice to see that my guarding angels from Save The Goat are here again this year and they have spread their campaign to protect me since my inauguration. They have distributed their pin to all those who wanted, I know that they become more and more!

Have you felt the gingerbread smell today? It's my neighbors, the County  museum, who exhibited the gigantic gingerbread castle to all the guests. Even if it never became the gingerbread Goat this year either, I am so impressed by this piece of art in Christmas spirit! Don't forget to check it out, the castle is there for some weeks more as I've heard!

It's gonna be a week full with events and a lot of nice Christmas musik and Lucia, so I hope that you have a nice rest now.  Drive carefully you who are not home yet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar