Måndag 1 december




Vilken fest det var igår. Kände mig lite sliten när jag vaknade i morse. Halmen stod åt alla håll. Men genast blev jag pigg. När jag gnuggat ögonen såg jag att jag hade fått sällskap på slottstorget. Min lillebor hade anlänt medan jag sov. Det är världens sötaste halmbock och ibland leker vi kull och hoppa bock. Tack alla elever på Vasaskolan i Gävle som gav mig en sådan fin present!




What a party last night. I felt a bit worn out this morning, with straws in every direction, looking messy. But almost immediately I got in the right mood. I had company! My littlebrother had arrived during the night. He's is the cutest little strawgoat you can imagine, and sometimes we play hide ande seek or tag the Goat. Great fun! Thanks to all students at Vasa secondary school who built my sibling!

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag lite fundersam???? På facebook står de att bocken har brunnit redan igår kväll hur ligger de till igentligen?

    SvaraRadera
  2. Oh, nej, jag står fortfarande upp!

    SvaraRadera
  3. http://m.visitgavle.se/sv/gavlebocken

    Här har du en livecamera över bocken..

    SvaraRadera